poniedziałek, 24 lutego 2014

Budyniowe muffiny z suszoną żurawiną i płynnymi kawałkami czekolady




                           



Piekę muffiny od dobrych kilku lat. Choć zawsze wychodziły pyszne, "czegoś" w nich brakowało - jak na moje oko lub też "podniebienie" były zbyt mało wilgotne. Modyfikując przepis próbowałam wielu rzeczy, jak na przykład zwiększenie ilości tłuszczu w cieście, ale nigdy nie byłam do końca zadowolona z moich muffin - choć przyznam, że rozchodziły się w ekspresowym tempie. Aż do dzisiaj. Uważam, że muffiny robione z przepisu, który podałam poniżej to najlepsze muffiny, jakie kiedykolwiek jadłam. I zrobiłam! ;)





Składniki:

2 - 3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
50-100 gram czekolady min 45% kakao (pokrojonej na kawałki około 1cm*1cm)
kilka łyżek kakao w zależności jak "czekoladowe" chcemy mieć ciasto (ja dałam 6)
pół szklanki żurawiny
twaróg półtłusty 250 gram
jogurt naturalny 400 gram
pół kostki masła roztopionego (lub pół szklanki oleju)
2-3 jajka

Wykonanie:

Blenderem miksujemy jajka, twaróg, rozpuszczone masło, jogurt, proszek do pieczenia i sodę.
W osobnym naczyniu mieszamy mąkę, czekoladę, kakao i żurawinę. Po wymieszaniu wlewamy do miski płynną zawartość pierwszego naczynia. Układamy foremki na blasze i wypełniamy je do 3/4 wysokości ciastem. Na górę nakładamy czekoladowe serca lub inne czekoladowe "ozdobniki" do kupienia w zwykłym spożywczym sklepie.


Uwagi:

 Pieczemy w piekarniku około 30 minut w temperaturze 180 stopni. Ja wkładam pierwszą partię do zimnego piekarnika, podczas nagrzewania muffiny rosną. Od momentu, gdy osiągnie pożądaną temperaturę odliczam 25-30 minut i wyjmuję. Staram się też piec je jak najkrócej. Jeśli patyczek jest suchy już po 20 minutach to je wyjmuję z piekarnika (im wilgotniejsze ciasto tym lepsze - oto moja dewiza idealnych muffin).





Smacznego!!!



2 komentarze:

  1. W zeszłym tygodniu zaopatrzyłam się w lidlu w te serduszka i upiekłam mufifny z tego przepisu, pyszne wyszły, zniknęły po 45 minutach a czekolada faktycznie w środku była płynna:) mniam

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl